Według opublikowanego na oficjalnym blogu wpisu, użytkownicy natkną się na reklamy zarówno w formie obrazkowej, jak i materiałów wideo.
Instagram zapowiedział za pośrednictwem swojego bloga, że w ciągu najbliższych miesięcy na platformie zaczną pojawiać się reklamy. Następuje więc to, co nie było trudne do przewidzenia po tym, jak w ubiegłym roku została ona przejęta przez spółkę Facebook.
Z Instagramu, który został kupiony w ubiegłym roku przez Facebooka za miliard dolarów, korzysta łącznie ponad 150 milionów użytkowników. Aby zacząć wreszcie porządnie zarabiać, ogłoszono, że już wkrótce na platformie zaczną pojawiać się reklamy. Według opublikowanego na oficjalnym blogu wpisu, użytkownicy natkną się na reklamy zarówno w formie obrazkowej, jak i materiałów wideo. Jak podkreśla Instagram – promowane będą jednak tylko te marki, które są już członkami tej społeczności.
Początkowo reklamy pojawią się wyłącznie dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Następnie kampania stopniowo zacznie rozprzestrzeniać się na kolejne państwa. Nie znamy jednak dokładnej daty rozpoczęcia tego procesu.
Instagram jest coraz popularniejszy i Facebook robi wszystko, by jak najbardziej na tym skorzystać (czyt. zarobić). Przypomnijmy, że niecałe dwa miesiące temu wprowadzona została zmiana w regulaminie, zakazująca firmom trzecim udostępniania klientów, które mają w nazwie „Insta”, „IG” lub „Gram”, a także wykorzystywania w nich czcionki stylizowanej na tę z oryginału. Wiadomo, jak każda firma, tak i Instagram ma prawdo dbać o swoje interesy, jednak mimo wszystko nie każdemu może spodobać się sposób, w jaki robi to właściciel platformy – Facebook.
Źródło: VR-Zone, Instagram
Komentarze
10