Mistrzostwa Świata na szklanych ekranach - jak zmieniają się nasze preferencje
Grupa Idealo sprawdziła jak zmieniały się nasze preferencje TV z mistrzostw na mistrzostwa. Jak będzie za cztery lata?
Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej to dla wielu dobry pretekst do zakupu nowego telewizora. W tym czasie sprzedaż tych urządzeń gwałtownie wzrasta, a przy okazji my możemy dowiedzieć się, jakie trendy są obecnie w tym sektorze najpopularniejsze.
Grupa Idealo przygotowała infografikę pokazującą czego widzowie oczekują od telewizorów, a konkretnie – jak sytuacja w tej kwestii zmieniała się z mistrzostw na mistrzostwa.
Tym, co jako pierwsze rzuca się w oczy, jest fakt, że konsumenci sięgają po coraz większe ekrany – podczas gdy na Mistrzostwa Świata w 2006 roku wystarczało nam 37 cali, na brazylijski mundial decydowaliśmy się już na 49 cali.
Wraz ze zwiększaniem ekranu rośnie także rozdzielczość obrazu. W 2006 roku tylko 10 proc. spośród zakupionych telewizorów oferowała Full HD. Cztery lata później było to już 98 proc. Dziś Full HD wciąż cieszy się największą popularnością, ale ważną rolę zaczyna odgrywać powoli także 4K.
Według Idealo podczas przedmundialowych zakupów w 2018 roku zdecydowana większość nabywców zdecyduje się na telewizory o rozdzielczości 4K. Stale wzrastać będzie również popularność technologii 3D.
Źródło: Idealo, DigitalTrends, inf. własna
Komentarze
14Fakt faktem, jakim trzeba być pelikanem żeby łykać co pare lat nowy telewizor :O
Typowa cebulandia :)