Test wydajności gry Hitman: Rozgrzeszenie na karcie graficznej AMD Radeon HD 7770
Gra ma swoje wymagania
Agent 47 pojawił się po raz pierwszy na ekranach komputerów w 2000 roku, w grze Hitman: Codename 47 i po dziś dzień radzi sobie nie najgorzej. Najbardziej znany płatny zabójca powraca w najnowszej odsłonie gry Hitman o podtytule Rozgrzeszenie (Absolution). Jego gajer jest jak zwykle nienaganny, czerwony krawat powiewa na wietrze, a łysina lśni w słońcu. Oceny Rozgrzeszania są wysokie, acz nie rewelacyjne, z czego wynika, że mamy do czynienia z produkcją bardzo dobrą, ale nie wybitną.
Nowy Hitman posiada bogate opcje grafiki, w tym pięć predefiniowanych ustawień jakości (najniższa, niska, średnia, wysoka i ultra) i posiada wbudowany benchmark, z którego skorzystaliśmy w testach. Każdy test przeprowadzany był trzykrotnie, a wyniki uśredniono. Jak zwykle sprawdziliśmy działanie gry na karcie graficznej za rozsądną cenę, czyli na Radeonie HD 7770. Jest to karta graficzna z niższego segmentu średniego, której cena rozpoczyna się od nieco ponad 400 zł.
Ustawienia jakości grafiki w grze Hitman: Rozgrzeszenie
W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:
- procesor: AMD FX 8350
- płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
- RAM: Corsair Vengeance 2 x 8GB 1866 MHz CL9
- karta graficzna: VTX Radeon HD 7770 1 GB
- dysk: Kingston SSDNow V200+ 128 GB
- system: Windows 8 64-bit
- sterowniki: Catalyst 12.11 beta 8
Hitman - Rozgrzeszenie: 1680 x 1050
[kl./s] MSAA x0
Najniższa | 56 39 |
Niska | 55 37 |
Średnia | 51 35 |
Wysoka | 34 27 |
Ultra | 30 23 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Hitman - Rozgrzeszenie: 1920 x 1080
[kl./s] MSAA x0
Najniższa | 55 35 |
Niska | 54 34 |
Średnia | 49 33 |
Wysoka | 31 25 |
Ultra | 27 20 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Zwracamy uwagę, że pomimo rezygnacji z MSAA, od ustawień średnich w górę używane jest wygładzanie krawędzi FXAA. Największą różnice widać pomiędzy ustawieniami średnimi a wysokimi, gdzie do akcji wkracza teselacja i globalne oświetlenie. Silnik graficzny Hitmana prezentuje się bardzo ładnie i ma swoje wymagania. Nawet w ustawieniach najniższych nie udało nam się osiągnąć 60 klatek na sekundę.
Jesteśmy ciekawi waszych spostrzeżeń co do silnika graficznego najnowszego Hitmana. Czy globalne oświetlenie i teselacja faktycznie znacząco poprawiają jakość grafiki, czy też można z nich zrezygnować?
Źródło: informacja własna
Komentarze
39te radeony maja bardzo duzy potencjal
szczegolnie tutaj sie przyda te kilka fps wiecej
płyta główna: Asus M5A78L
RAM: GoodRAM 2x4GB DDR3-1333
Karta graficzna: Gigabyte Gtx 460 1gb
dysk: ST31000340NS ATA (1000 GB, 7200 RPM, SATA-II)
system: Windows 7 32bit
sterowniki:306.97
Hitman - Rozgrzeszenie: 1680 x 1050
[kl./s] MSAA x0
test wydajności Najniższa
Minimalna -33
Średnia -43
Maksymalna -71
Hitman - Rozgrzeszenie: 1680 x 1050
[kl./s] MSAA x0
test wydajności Ultra
Minimalna -27
Średnia -31
Maksymalna -58
Hitman - Rozgrzeszenie: 1920 x 1080
[kl./s] MSAA x0
test wydajności Najniższa
Minimalna -34
Średnia -45
Maksymalna -56
test wydajności Ultra
Minimalna -25
Średnia -29
Maksymalna -52
najlepsza jest odpowiedź Już kupiłem na PC
ale jaki ma to związek z pytaniem to ja nie wiem ;D
Rownie dobrze dla zainteresowanych ja moge napisac "Nowy Hitman dziala megaplynnie na 2x gtx660TI CO, jest grubo ponad 60FPS i nie spada."
I w tym jednym zdaniu zawarlem tyle samo info co w tym tescie powyzej.
Jak juz robicie testy na slabszych kartach to mozna by chociaz dla porownania wsadzic nawet 8800GT i sprawdzic jak pomyka w porownaniu z tym radeonem bo tak to ani to zadne porownanie, ani to zaden test.
Tyle że na byle jakiej grafice też się ma te 60 klatek przy niskich detalach ;) to raczej wina jakiś wew ograniczeń ala Vsync w enginie aby bez potrzeby nie walić 90klatek w gwizdek
Dokąd podążasz benchmarku?
Owszem, najlepszym rozwiązaniem byłoby wzięcie bardzo słabej karty i najniższej konfy, i test drugiej, ze średniej półki, ale znów pojawiłyby się głosy, że to
Dla wytchnienia test nie kart, ale generalnie wydajności i grafiki. Digital Foundry w Eurogamerze: http://bit.ly/V9eHkn