Helvetica Now to nowa wersja fontu, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Jest prosty, czytelny, a przy tym bardzo estetyczny.
Helvetica to font, który widział chyba każdy, choć niekoniecznie musi sobie zdawać z tego sprawę. Fakty są jednak takie, że jest on bardzo często używany, także przez te największe marki. Przez ostatnie trzy dekady zdążył się on nieco zestarzeć i dlatego też studio Monotype stworzyło jego nową wersję, z dopiskiem Now.
Historia Helvetiki, wtedy jeszcze jako czcionki, sięga lat 50. ubiegłego stulecia. Zdigitalizowała ją firma Adobe w 1985 roku i od tego czasu właściwie niewiele się zmieniło. Efekt jest taki, że choć wciąż jest to font, który ładnie wygląda i jest przyjemny w czytaniu, jego skalowanie nie zawsze kończy się sukcesem. Niektóre firmy postanowiły zatem stworzyć własne rozwiązania bazujące na tej klasyce, ale Monotype chce zadbać o to, by marka nie zginęła.
Helvetica Now to rodzina 16 fontów w 3 „rozmiarach” (Micro, Display oraz Text). Za jej zaprojektowanie odpowiada studio Monotype, którego najbardziej znanym dziełem jest Times New Roman. W przeciwieństwie do niego, w tym przypadku mówimy oczywiście o kroju bezszeryfowym.
Helvetica Now Micro ma znaleźć zastosowanie na urządzeniach z małymi ekranami (takich jak smartfony), wariant Display ma być wykorzystywany w reklamach i na banerach, a wersja Text ma być wybierana przede wszystkim wtedy, gdy chodzi o dłuższe materiały tekstowe.
Twórcy przekonują, że dzięki dobrze przemyślanemu projektowi oraz szerokiemu katalogowi opcji, projektanci pokochają ten nowy font i będą chcieli z niego korzystać. Na oficjalnej stronie możecie się nim pobawić, a tymczasem już zostawiamy was z filmem promującym Helveticę Now:
Dodajmy, że rodzina Helvertica Now została wyceniona na 299 euro, pojedyncze opcje natomiast kosztują po 35 euro.
Źródło: Monotype, Business Wire
Komentarze
5