Wiele wskazuje na to, że wizerunek Steve'a Jobsa czyhającego na nasze dusze czy wizja międzynarodowego spisku o kryptonimie Google są mocno przesadzone.
Firmom takim jak Google, Apple, Microsoft, Facebook czy Twitter wbrew głośnym komentarzom większość osób ufa w dość sporym stopniu. Wydaje się to zresztą dość logiczne, gdy tylko racjonalnie przyjmiemy, że ci giganci nie pragną niczego więcej, niż po prostu... zarabiać.
W gronie osób starszych największym zaufaniem cieszy się Google, w którego intencje wierzy niemal 50% użytkowników. Nieco mniej spokojni są natomiast użytkownicy serwisów społecznościowych, zarówno Facebooka, jak i Twittera. Najmniej sceptyczna okazała się grupa osób młodych w wieku18-29 lat. Ich wyniki prezentowały się następująco:
Od pełnego 51% zaufania wobec Google (43% "trochę"), przez 41% dla Apple (51%), 34% Microsoftu (60%), 20% Facebooka (72%) aż do 15% Twittera (66%). Na szarym końcu tej klasyfikacji znalazły się tradycyjne media - z wynikiem 6% pełnego zaufania i 89% częściowego.
Analitycy dostrzegają zabawną tendencję. Choć tradycyjne media niemal nie ingerują bezpośrednio w nasze życie, badani okazali się wobec nich zdecydowanie bardziej sceptyczni niż wobec takiego Facebooka, który do niedawna miał wielkie problemy z chronieniem naszej prywatności czy Google znanego ze... szpiegowania użytkowników za pomocą samochodów Street View.
Źródło: WebProNews
Komentarze
11Nawet maila przenoszę na prywatny serwer.