Tablet biznesowy? W przyszłości będzie ich szybko przybywać
Według IDC, do 2018 roku aż 15 % urządzeń komputerowych w branży handlowej stanowić będą tablety, co pokazuje, jak wygodne jest to narzędzie pracy.
Uważasz, że tablet może być urządzeniem przydatnym w pracy? Okazuje się, że jak najbardziej, o czym przekonują analitycy IDC na przykładzie branży handlowej. Ich zdaniem, do 2018 roku aż 15 proc. szeroko pojętych urządzeń komputerowych wykorzystywanych w branży handlowej stanowić będą tablety, które poprawiają płynność i wydajność pracy.
Tablety w branży handlowej i HoReCa stanowią dziś około 10 proc. ogółu urządzeń komputerowych w tym segmencie działalności biznesowej. Do 2018 roku ich udział wzrośnie o 5 %, co oznaczać musi, że wybór tabletu jako narzędzia do pracy nie jest tylko kaprysem, ale świadomą decyzją. Jak zauważają analitycy IDC, tablety zwiększają wydajność pracy i obsługi klienta, gdyż umożliwiają szybką i intuicyjną obsługę wielu specjalistycznych aplikacji. Mało tego, połowa użytkowników już z nich korzystających, używa ich jako jedynego narzędzia pracy.
Eksperci IDC podają, że ponad 70 proc. sprzedawców oraz 66 proc. przedstawicieli branży HoReCa przyznało, że w ciągu dwóch najbliższych lat planuje zakup tabletu do swojej firmy, co przełoży się na wzrost udziału tych urządzeń w danych branżach. Co ciekawe, już dziś aż 47 proc. użytkowników tabletów do zastosowań biznesowych nie korzysta z innego urządzenia komputerowego.
Co motywuje wybór tabletu jako urządzenia biznesowego? Zdecydowana większość przedsiębiorców upatruje w nim szansy na zwiększenie wydajności pracy. Na drugim miejscu jeśli chodzi o główny motywator, jest przekonanie, że tablet zwiększy zaangażowanie klienta w proces zakupowy. Innymi słowy, za zakupem tabletu stoi idea podniesienia jakości obsługi, dzięki zlikwidowaniu kolejek i szybszemu przepływowi informacji, co przyspiesza proces decyzyjny.
Przy wyborze odpowiedniego tabletu lub urządzenia hybrydowego, aż 70 proc. pracowników branży handlowej, biorących udział w zleconym przez Panasonic badaniu „Rethinking Retail: The Tablet Revolution”, kieruje się żywotnością baterii. Na dalszych pozycjach znalazły się możliwość korzystania z urządzenia na zewnątrz (55 %) oraz funkcje bezpieczeństwa (54 %) i możliwość obsługi głosowej (54 %). Połowa ankietowanych oczekuje również łączności w standardzie 3G lub 4G.
- Badania pokazują, że profesjonaliści z branży handlowej i HoReCa doceniają zalety tabletów oraz urządzeń hybrydowych, które mogą wyraźnie zwiększyć wydajność pracy oraz poprawić obsługę klienta - zauważył Luca Legnani, European Marketing Manager w Panasonic. - Kluczowe znaczenie mają rozmiar tabletu, jego niezawodność oraz warunki serwisowania, ale także aspekty funkcjonalne, takie jak wzmocniona konstrukcja, wymienna bateria oraz możliwość integracji czytników kodów kreskowych lub innych urządzeń czy funkcji.
Źródło: United PR
Komentarze
7a o czym i jaka to wartosc przedstawia to kij z tym, plan wykonal, wyplate dostanie...