Test gry Borderlands 2 na karcie Radeon HD 7770
Wydajność dobra nawet w Full HD
Borderlands 2 to niezwykle udane połączenie gry FPS z RPG. Dodajmy do tego postapokaliptyczne klimaty w stylu Fallout, oraz charakterystyczną kreskówkową grafikę (technika cell shading), a otrzymamy naprawdę ciekawą grę. Druga część tej produkcji pojawiła się w sprzedaży zaledwie w zeszły piątek. Wedle słów producenta i pierwszych recenzentów, rzeczywiście jest jeszcze lepsza od części pierwszej.
Nie zwlekając, postanowiliśmy sprawdzić, jak z grą poradzi sobie karta graficzna za rozsądną cenę, a konkretnie Radeon HD 7770.
W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:
- procesor: AMD FX 8150
- płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
- RAM: Corsair Vengeance 2 x 8GB 1866MHz CL9
- karta graficzna: VTX Radeon HD 7770 1GB
- system: Windows 8 RTM 64-bit
Pomimo tego, że Borderlands 2 nie wykorzystuje takich technicznych nowinek jak biblioteki DirectX 11, czy teselacji, to prezentuje się całkiem ładnie. Jest to jedna z niewielu gier, które otrzymały wsparcie sprzętowego systemu fizyki PhysX (efekty fizyczne obliczane za pomocą karty graficznej). Z oczywistych względów (platforma testowa posiadała kartę Radeon) testy wykonaliśmy z wyłączonym PhysX GPU.
Gra dobrze wykorzystuje wielordzeniowe procesory. Maksymalne obciążenie CPU, jakie zaobserwowaliśmy podczas rozgrywki, wynosiło około 35%.
Borderlands 2: ustawienia maksymalne
[kl./s] PhysX wył.
1280 x 720 | 76 47 |
1680 x 1050 | 53 44 |
1920 x 1080 | 46 38 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Jak widać nawet karta z niższej półki, jaką jest Radeon HD 7770, zapewnia płynną rozgrywkę w Borderlands 2 nawet w Full HD i z maksymalnymi detalami. To dobra wiadomość dla tych, którzy nie dysponują bardzo wydajnymi maszynami.
Źródło: informacja własna
Komentarze
62Jest nawet w WillowGame.ini w katalogu z save w configach wyraźnie napisane ;-)
Po 2-gie na moim sprzęcie smiga tyle że bez PhysiX :-( ale na to też zaradziłem :
Trzeba uruchomić w systemie (nVidia Panel) Physix - CPU
potem w configu gry Edit-Notepad++ wpisać w PhysXLevel=2 potem poszperać trochę:
AllowD3D10=True
AllowD3D11=True
AllowOpenGL=False
fizykę troszkę zmniejszamy żeby proc zadyszki nie dostał:
ParticlePercentage=20
PhysXGpuHeapSize=64
PhysXMeshCacheSize=8
bEnableParallelAPEXClothingFetch=True
MaxParticleResize=256
MaxParticleResizeWarn=0
MaxFluidNumVerts=256000
są jeszcze inne opcje np. szybciej się texturki wczytują:
PoolSize=512
MemoryMargin=40 i wiele innych gra mi chodzi w 1280:1024 płynnie > 60kl/s z fizyką :-) pozdro młodzi
Nie potrzebna super droga karta aby pograć
Musze przyznac ze gra mnie zaskoczyla tym faktem.