Reklamy gier w telewizji
Battlefield 3 ponownie pojawił się na małym ekranie. Polski oddział Electronic Arts wyszykował kolejny zwiastun gry dla polskiej telewizji. To już drugi filmik, który możemy obejrzeć pomiędzy relacjami z posiedzeniami rządu a reklamą środków przeciwbiegunkowych.
Jeśli ktoś chciałby zobaczyć reklamę właśnie teraz, zapraszamy do krótkiej prezentacji.
Krótko, treściwie i na temat
Nietrudno zauważyć, że reklamy gier co raz odważniej poczynają sobie na małym ekranie. Całkiem niedawno mogliśmy obejrzeć telewizyjny spot o Assassin’s Creed Revelations czy Batman Arkham City. W polskiej telewizji zwiastuny gier są jeszcze stosunkowo nieczęste, natomiast zagraniczne stacje TV dosłownie zalewają widza reklamami nadchodzących premier.
Ciekawe również, że filmiki są zazwyczaj dłuższe od tych prezentowanych w rodzimych stacjach TV. Zobaczcie choćby Duke Nukem Forever.
Pole walki w angielskim metrze
Rynek gier na świecie wart jest już kilka miliardów dolarów rocznie, a takie firmy jak EA mają obroty przewyższające budżety niektórych pomniejszych państw. Przypomnijmy, że EA zakupiło kilka miesięcy temu firmę producencką PopCap Games, za którą amerykański developer i dystrybutor gier zapłacił bagatela 1,3 mld dolarów. Z kolei budżety marketingowe takich produkcji jak Battlefield 3 idą w miliony dolarów (wg Michaela Pachtera z Wedbush Morgan, budżet BF3 to ok. 45-50 mln dolarów), a już dwa lata temu Rich Hilleman z EA zdradził, że jego firma wydaje trzy razy więcej na marketing niż na developing.
Parcie na szkło będzie zapewne jeszcze większe. Dla gigantów z branży gier wyśrubowane cenniki telewizyjnego czasu reklamowego nie stanowią przeszkody a krociowe zyski można przecież jeszcze pomnożyć. Czy reklamy gier będą niedługo stanowić gros spotów w telewizji? Jak sądzicie?
Więcej o Battlefield 3:
- Battlefield 3: rekord sprzedaży poprawiony
- Battlefield 3: genialny symulator pola walki przetestowany przez komandosa
- Battlefield 3: Back to Karkand - trailer Gulf of Oman
- Battlefield 3: patch do gry poprawia płynność i balansuje moc broni
- Jeśli nie dajesz rady w Battlefield 3 wynajmij wirtualnego ochroniarza
Źródło: youtube
Komentarze
31Oby tak dalej, na pewno ceny gier beda spadac, a jakosc ich rosla.
Powinno ich być więcej w rodzimej telewizji, może wtedy by to zmniejszyło choć trochę piractwo w Polsce.
http://www.youtube.com/watch?v=zuzaxlddWbk&feature=player_embedded
Kilku na hasło "most realistic shooter so far" na pewno poleci