W połowie sierpnia na oficjalnym kanale Apple’a na YouTubie pojawiła się nowa reklama zatytułowana "The Relay", czyli "sztafeta". W spocie wykorzystano sceny nagrane w Polsce.
Nowy spot prezentuje sportowców z niepełnosprawnościami, którzy wykorzystują sprzęt firmy Apple - m.in. Apple Watcha, iPhone’a czy iPada - zarówno podczas treningów, jak i wykonywania codziennych czynności.
W reklamie pojawiło się kilka obiektów sportowych z całego świata, a jeden z nich Polacy mają szansę rozpoznać "po jednej nutce".
Polski stadion w reklamie Apple’a
Mowa o Stadionie Miejskim Zawisza Bydgoszcz im. Zdzisława Krzyszkowiaka, którego obecność w spocie "The Relay" internauci wypatrzyli błyskawicznie. Charakterystyczną niebieską bieżnię można zobaczyć w kilku dłuższych ujęciach na początku i na końcu reklamy Apple’a, a także na youtube’owej miniaturce.
Dlaczego wynajęta przez Apple’a ekipa filmowa przybyła do Polski? Zarządca bydgoskiego stadionu - Krzysztof Struski - zdradził w rozmowie z Wyborczą, że wpływ na wybór obiektu miał charakterystyczny kolor bieżni oraz brak całościowego zadaszenia trybun. "Chodziło o to, żeby był klimat kameralnego miejsca, a nie molocha" - relacjonuje Struski.
Część internautów wypatrzyła także pojedyncze ujęcia, które miały zostać nagrane w bydgoskim Myślęcinku oraz w Warszawie. W chwili publikacji tego artykułu reklama Apple’a "The Relay" została odtworzona na YouTubie niemal 6 milionów razy.
Komentarze
4I wcale nie chodzi o kalectwo fizyczne, bo to są normalni ludzie, ale o świat gdzie emocje zabiły rozum...