Samochody elektryczne

Nadchodzi rewolucja w elektrykach. Samsung zapowiada nowe akumulatory

przeczytasz w 2 min.

Samsung pracuje nad akumulatorami półprzewodnikowymi, które trafią do nowych samochodów elektrycznych. Możemy liczyć na większą moc, szybsze ładowanie, dłuższą żywotność, a przy okazji też obniżenie kosztów produkcji aut.

Samochody elektryczne zyskują na popularności, co widać nie tylko po rosnącej liczbie modeli dostępnych na rynku, ale też zwiększającym się zainteresowaniu konsumentów. Dodatkowo możemy liczyć na coraz lepsze osiągi, a przy tym niższe ceny, co sprawia, że stają się poważną konkurencją dla samochodów spalinowych. 

Niestety, jednym z głównych ograniczeń samochodów elektrycznych są akumulatory. Wady te obejmują ograniczony zasięg na jednym ładowaniu, długi czas ładowania oraz degradację pojemności akumulatora z czasem.

Nowa generacja akumulatorów 

Firma Samsung zaprezentowała na konferencji The Battery Conference 2024 w Seulu tlenkowe akumulatory półprzewodnikowe, które będą stosowane w nowych samochodach elektrycznych. Jak informuje koreański serwis The Elec, możemy oczekiwać większej mocy, szybszego ładowania i dłuższej żywotności.

Samsung SDI - akumulatory półprzewodnikowe
Nowe akumulatory trafią do samochodów z segmentu super premium (foto: The Elec, Lee Min-jo)

Nowe akumulatory oferują dwukrotnie większą gęstość mocy w porównaniu do konstrukcji stosowanych w dzisiejszych samochodach elektrycznych. Oznacza to, że na jednym ładowaniu będzie można przejechać nawet 900-1000 km. Producent chwali się, że naładowanie takiej baterii trwa zaledwie 9 min, a jej żywotność w przyszłości ma sięgać nawet 20 lat.

“Akumulatory w pełni półprzewodnikowe mogą zwiększyć bezpieczeństwo, zastępując ciecz ciałem stałym. Jeśli zostaną umieszczone w opakowaniu o tych samych rozmiarach co istniejące produkty, można oczekiwać, że będą lżejsze i zajmą mniej miejsca, co może obniżyć koszty produkcji pojazdów. Jest to szczególnie interesujące dla producentów samochodów elektrycznych” - powiedział podczas konferencji Ko Joo-young, wiceprezes Samsung SDI. 

Początkowo tylko w najdroższych elektrykach 

Akumulatory półprzewodnikowe są kosztowne w produkcji, dlatego na początku będą montowane w samochodach elektrycznych z segmentu super premium. Produkcja Samsunga ma ruszyć w 2027 roku, ale klienci mieli już okazję przetestować pierwsze próbki ogniw, które otrzymały podobno pozytywne opinie. 

„W zeszłym roku zbudowaliśmy pilotażową linię produkcyjną, która umożliwi masową produkcję akumulatorów półprzewodnikowych w 2027 r. Dostarczaliśmy klientom pierwsze próbki akumulatorów i dostaliśmy o nich pozytywne opinie." - dodał Ko Joo-young.

foto na wejście: Adobe Stock

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    piyelax909
    8
    "Jeśli zostaną umieszczone w opakowaniu o tych samych rozmiarach [...] zajmą mniej miejsca".
    Czy wy na tym portalu czytacie co piszecie?
    • avatar
      Marek1981
      3
      "ale też zwiększającym się zainteresowaniu konsumentów" ktoś to zamówił?
      O ile mi wiadomo sprzedaż samochodów elektrycznych spadła
      • avatar
        J.B FIN
        1
        Same rewolucje....
        • avatar
          Lister
          1
          Przecież to oczywiste, że do aut konsumenckich trafią mniejsze pojemności (na 400-600 km), żeby nie tylko masę, ale przede wszystkim obniżyć koszty sprzedaży i w ten sposób być konkurencyjnym do benzyniaków. Tylko dla segmentu premium zostawią tą samą objętość, żeby się chwalić większym zasięgiem.
          • avatar
            piomiq
            1
            "Możemy liczyć na większą moc, ... a przy okazji też obniżenie kosztów produkcji aut."
            "Akumulatory półprzewodnikowe są kosztowne w produkcji, dlatego na początku będą montowane w samochodach elektrycznych z segmentu super premium"
            Aha, czyli obniżenie kosztów, ale dostępne będą w drogich autach, czyli większy zarobek dla producenta.
            • avatar
              mrocznysedes
              0
              Wszystko zależy od napięcia z którym będzie całość działać. Bo jak się okaże, że cza będzie w ciągu godziny przepuścić kabelkiem ładującym przepuścić 200 kW to zastanawiam się jak poręczny w użyciu będzie ten kabelek, który przepuści przez godzinę taki prąd. ;-)

              Witaj!

              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

              Połącz konto już teraz.

              Zaloguj przez 1Login