Zapowiadane dotychczas przez Intela procesory (dwurdzeniowe odmiany Core i7) Core i3 i Core i4 (czyli Auburndale i Havendale) zostaną na razie odsunięte. Zamiast nich, firma planuje jeszcze tej zimy wprowadzić procesory oparte na architekturze Arandale, wykonane w technologii 32 nanometrów. Będą najprawdopodobniej posiadać 6 MB pamięci cache. Arandale ma także mieć zintegrowany procesor grafiki.
Jeśli Intel dotrzyma słowa, AMD może mieć niemałe problemy, bowiem jego nowe układy ze zintegrowanym GPU zapowiadane są dopiero na rok 2011 (nazwy kodowe: Liano i Ontario).
Źródło: TechPowerUp!
Komentarze
58AMD chce to zmienić podobnie jak Intel. Z tym że AMD integrująć GPU w procesorach chce zwiększyć wydajność CPU o moc np 4850:) generalnie proste operacje ma wykonywać gpu a skomplikowane cpu tak to ja zrozumiałem. U intela będzie takim rozwiązaniem jest karta graficzna zdolna do wykonywnaia kodu x86. Pytanie co będzie tańsze względem wydajności.
--------->
Ważniejsza jest durga część-> 32nm. AMD teraz ma ten sam proces technologiczny co intel, ale jak widac intel jest znowu krok naprzód, chyba zawsze tak było i niestety będzie. Oby AMD dokonało cudu ze swoimi buldożerami....
-> łatwo sobie wyobrazić scenariusz, ceny spadają, wkońcu AMD pada, spadek podaży na rynku procesorów, wzrost cen procesorów. Później wzrost podaży, a ceny się trzymają przez x lat.
a co do powaznych operacji.. GPU sie chyba jednak bardziej nadaje :) Coraz czesciej CPU raczej odgrywa role pomocnicza ... to juz nie te czasy kiedy grafa byla elementem pomagajacym rendrerowac grafike, ale ogolna predkosc zalezala od obu tych elementow :)
Grafika zajmuje sie grafika, fizyka tez powoli migruje na grafike, wysokowydajne obliczenia, tez (Tesla jako najlepszy przyklad)...
Zobaczymy co dalej :)
Tak czy siak... pomysl integracji graficznej przez intela jest chory, bo oni tam wsadza naprawde kaszane :) Intel nigdy nie mogl sie pochwalic dobrym GPU :)
dlatego bo gpu musialo by sie synchronizowac z szyna danych,pamieciami itp. przez co jego wydajnosc spadnie.
gpu jest do pomagania cpu, np enkodowanie filmu,mozna na nim napisac programy kompresujace,lamiace hasla itp. ale na dzien dzisiejszy zadne skomplikowane matematyczne bo brak takich instrukcji.
a nawet jak kiedys beda bo maja wspierac fizyke w dx11, to i tak beda do pomocy a nie zastapia procka. bo po pierwsze shadery maja swoja skladnie ktora nie jest kompatybilna z x86 czy x64, a po drugie trzeba ja wpierw wygenerowac i przeslac do shaderow a potem dane odebrac a to narazie robi cpu.
wynik bios nawet nie bedzei w stanie sie zbootowac.
jak narazie pozostaje po staremu, choc windows 7 ma niby miec mozliwosc uruchamiania programow dedykowanych pod gpu, ale znow caly windows bedzie chodzil na cpu.
to jest dobre na urzadzenia mobilne, tylko czemu taki wyscig ktory niczemu nie sluzy. niedlugo netbooki zdechna, wroca laptopy jesli ktos chce wydajnosci.
miniaturyzacja niestety wprowadza ograniczenia.
czy ktos kiedys widzial dobry czytnik cd/dvd w laptopie?
w desktop plyte czyta w laptopie juz nie.
zintegrowane kontrolery pamieci w cpu, dotad w intel zmienialo sie plyte i mielismy ddr2, z amd trza bylo czekac na nowe cpu, ten sam blad intel teraz popelnil.
gpu w cpu, dzis moge zostawic cpu,ddr2 i zmienic swoje gf8800 na gtx280, przy zintegrowaniu jestem przybity jak gwozdziami do zlomu ktory jest w cpu, nie moge zmienic jednego choc cpu jest wydajne.
kolejne gdzie upchnac tam ram? nie da sie wiec korzysta z systemowego, i znow ograniczenie szyna danych, 6gb/s przy ddr2.
w karcie mam agp albo pcie ktore pomija cpu a wydajnosc gddr5 mamy okolo 50gb/s.
wybor chyba jest prosty. zero integracji.
tak samo ps3, jedyna roznica, ze cell ma deedykowane rdzenie do pomocy do grafy i dzwieku